Geledraak Forum over China, Hong Kong en Taiwan forum index www.geledraak.nl
Forums over China, Hong Kong en Taiwan

Loading search
 FAQFAQ    GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Reis met eigen gids, ook voor gezin alleen.

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geledraak Forum over China, Hong Kong en Taiwan forum index -> Vragen over routes
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
beijing2008

Drakoloog

BerichtGeplaatst: Za Mrt 06, 2010 11:22 am    Onderwerp: Reis met eigen gids, ook voor gezin alleen. Reageer met quote

http://www.geledraak.nl/html/page475.html
Een tip op de reispagina van Gele Draak.
Voordeel is dat je met je eigen groep/gezin gebruik maakt van een Engelsprekende gids, voor prijzen die een giller zijn, vergeleken met de reizen die in NL worden aangeboden. Bovendien kun je samen met Hui het programma samenstellen. Ik heb het telefoonnummer in Eindhoven gebeld, aangezien ik zo mijn twijfels had over een dag fietsen met een zoon van 3.
Dat bleek dus idd met mountainbikes niet erg handig.
Dus maar ff het weekend met Hui bellen om iets op te stellen.
Ook ff vragen hoe het weer daar is in Yangshuo in mei/juni.
Bovendien blijkt er ook een door Nederlanders gedreven hotel te zitten daar.
Hugo

Drakoloog

BerichtGeplaatst: Za Mrt 06, 2010 1:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het ziet er niet slecht uit en de prijzen zijn niet aan de al te hoge kant. Persoonlijk zou ik me van te voren niet al te vast leggen en ter plaatse kijken wat mogelijk is. Aan de andere kant is het soms moeilijk er achter te komen wat een goede gids is.

Ik ben trouwens in het verleden zelf als begeleider met fietstochten in Yangshuo meegeweest...

Voor kleine kinderen zijn er (vaak bamboe) fietsstoeltjes.
Ik zou in mei gaan, een mooie temperatuur en niet al te veel regen. Wel proberen de mei-vakantie te vermijden. Verder is het in YS zelf vooral in het weekeinde veel te druk.

Er zijn minimaal 2 hotels buiten YS die door Nederlandrs worden gedreven. Volgens mij is het ook een van die twee die eigenlijk hiermee een trend begon. Maar er zijn ook nog veel andere opties (in zeer diverse prijsklassen). Bij sommige lokaties is de 'chinese ervaring' een stuk groter dan bij de door buitenlanders gerunde hotels.
Sommige van deze locaties zitten zo ver uit de stad dat het heerlijk rustig is, maar ook dat YS zelf dus ver is...

groet,
Hugo
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht   Bekijk de homepage
beijing2008

Drakoloog

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 07, 2010 1:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hugo, waar wil je een bamboefietsstoeltje vastmaken op een mountainbike? Rolling Eyes

Vergeleken met NL-sites voor korte reizen ( bouwstenen) /excursies, zijn de prijzen van Hui niet ver boven de Chinese normen.En je hebt het voordeel van een in overleg samen te stellen pakket.
Hugo

Drakoloog

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 08, 2010 11:34 am    Onderwerp: Reageer met quote

moutainbike en fietsstoeltje gaan niet samen, maar er zijn niet veel tochten waar je echt een mountainbike voor nodig hebt.

Het vergelijken van prijzen voor gidsen in China met prijzen in NL aangeboden reizen is natuurlijk appels en peren vergelijken. Maar de prijzen van Hui zijn ook als je die vergelijkt met de betere gidsen ter plekke niet slecht.

groet,
Hugo
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht   Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geledraak Forum over China, Hong Kong en Taiwan forum index -> Vragen over routes Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls